דף הבית >> תגר בנימין >> מידע בנושאי בריאות ורפואה סינית >> רפואה סינית ובריאות האישה >> רפואה סינית וגיל המעבר >> צמחי מרפא לתסמיני גיל המעבר

Chan CCW, et al. A Pilot Study on the Effect of a Chinese Herbal Preparation on Menopausal Symptoms, Gynecological Endocrinology, 2006, 22(2): 70-73.

במחקר זה נבדקה היעילות של פורמולת צמחים סינית בהקלה על תסמיני גיל המעבר. נשים סיניות עם תסמיני גיל המעבר שהשתתפו במחקר טופלו במשך 3 חודשים, ובוצע אחריהן מעקב ללא טיפול במשך 3 חודשים נוספים. חומרת התסמינים ורמות ה-FSH, LH ואסטרדיול נבדקו לפני תחילת המחקר, וכן 3 חודשים ו-6 חודשים לאחר תחילת המחקר. במחקר השתתפו 97 נשים בגיל ממוצע 52.3 שנים. 60 מהנשים היו לאחר הפסקת הוסת (62%). רמת החציון של ה-FSH בסרום לפני תחילת המחקר הייתה 58IU/L (39.5-72.4), ועלתה באופן משמעותי לאחר 3 חודשים בקבוצת הנשים שלאחר הפסקת הוסת. העלייה לא הייתה משמעותית אצל הנשים בתקופה שסביב הפסקת הוסת (perimenopausal). רמות ה-LH והאסטרדיול נותרו ללא שינוי משמעותי. דירוג תסמיני גיל המעבר השתפר משמעותית לאחר 3 חודשי הטיפול, ונותר ברמתו זו גם כעבור 3 חודשים נוספים, ללא טיפול. כל תסמיני גיל המעבר השתפרו משמעותית לאחר 3 חודשי הטיפול, למעט יובש בעיניים. נראה כי פורמולת הצמחים הסינית שנבדקה במחקר זה יעילה בשיפור תסמיני גיל המעבר בנשים סיניות בריאות. יידרשו מחקרים אקראיים ומבוקרים נוספים על-מנת לאשרר מסקנה זו.