דף הבית >> סינתיה רוזמבלום - אוסטיאופתיה

על סינתיה

מטפלת מוסמכת באוסטאופתיה, בוגרת בית-הספר לאוסטאופתיה במכון וינגייט. עברה בצרפת הכשרה בטיפול בתינוקות. מטפלת במרכז לרפואה אוסטאופתית בארבע השנים האחרונות, ומתמקדת בטיפול בתינוקות ובנשים בהריון.

"הטיפול ביילודים ותינוקות תמיד קסם לי, גם מכיוון שיש לי אהבה גדולה לתינוקות, אבל גם מכיוון שהתוצאות בדרך כלל יותר מהירות ויעילות בגלל שעצמותיהם עדיין לא התגרמו..."

על אוסטיאופתיה

מהי אוסטאופתיה?

אוסטאופתיה (Osteopathy) הינה שיטת טיפול ידנית (Manual therapy) אשר מתבססת על טכניקות עדינות לזיהוי וטיפול בגורמים המביאים לכאב ולחוסר האיזון בגוף.
האוסטאופתיה פותחה לפני כמאה שנה בארצות הברית. לפי האוסטאופתיה, לגוף יש יכולת פנימית וטבעית לשמור על בריאותו. מבנה הגוף, לפי האוסטאופתיה, משפיע על תפקודו, ולכן הפרעה או פגם במבנה של אזור בגוף גורמים לפגיעה בתפקוד של אותו אזור. גם אספקת דם לקויה לאזור בגוף הופכת אזור זה פגיע למחלות. הטיפול האוסטאופתי מתמקד בהשבת התנועתיות והתפקוד התקין למערכת השלד והשרירים, כאמצעי לסילוק ונטרול מצבים הגורמים למחלה.

לאילו בעיות יכולה לעזור האוסטאופתיה?

כאבי שלד-שריר, כולל כאבי גב, צוואר, בית-חזה ופרקים; כאבי ראש/מיגרנות וסינוסיטיס; בעיות נשימה; בעיות הורמונליות; מתחים, ירידה במצב הרוח ועייפות; שיקום לאחר תאונות; ועוד...

נשים בהריון - הטיפול בנשים בהריון מסייע בהכנת האגן ללידה, מפחית תסמיני הריון כמו כאבי גב ואגן, ומסייע למנוע לחצים נוספים על ראש העובר ולידות קשות.

אוסטאופתיה לתינוקות - הטיפול האוסטאופתי בתינוקות מתבסס על שיטה הנקראת טיפול קרניו-סקרלי (craniosacral therapy). מדובר בטיפול עדין ומדויק, המשתמש בטכניקות מגע רכות מאוד. זהו טיפול נעים ומרגיע אשר מתאים לכל הגילאים. הטיפול הקרניו-סקרלי מאפשר לשחרר מתחים ולחצים באופן הדרגתי בראש ובכל הגוף. המטפל מזהה ומשחרר חסימות שונות המשפיעות על התנועה הבריאה של רקמות הגולגולת והגוף. בעזרת טכניקות עדינות ביותר המטפל מחזיר את התנודה הטבעית הקטנה הקיימת בין עצמות הגולגולת, ובכך משחרר את קרומי המח ואת נוזל השדרה (CSF).

במהלך החיים העובריים ובמהלך הלידה עצמה מופעלים על ראש התינוק לחצים רבים. מצבים שונים - לידות קשות, היתקעות של העובר בתעלת הלידה, לידת מכשירים (ואקום, מלקחיים), צירים ממושכים -  גורמים ללחצים גדולים על ראש העובר, ולעתים גם לדפורמציות של הגולגולת וללחץ על כלי דם ועצבים חשובים היוצאים מבסיס הגולגולת ומשפיעים על תפקוד התינוק. הטיפול הקרניו-סקרלי מאפשר להחזיר איזון לגוף התינוק, ומסייע בטיפול בתסמינים שונים, כולל – פליטות ובעיות יניקה, חוסר שינה, בכי לא מוסבר ואי-שקט, גזים וכאבי בטן, אסימטריה של הגולגולת וכתמים אדומים עליה, טונוס שרירים מוגבר, טורטיקוליס ועוד.